top of page

8 טיפים לחזרה לשיגרה מעוררת השראה

החזרה לשיגרה יכולה להיות מאתגרת, לכן ריכזתי עבורך טיפים שיעזרו לך להכנס לשיגרה בשמחה ויעוררו בך מוטיבציה והשראה:

1. סדר בראש - סדר בחיים קבעי לך יום אחד לתכנון ולאירגון השבוע הקרוב. הורידי את כל המחשבות לדף מרוכז, פשוט רשמי כל מה שעולה בדעתך לעשות, משימות, מחשבות ועוד. חלקי את רשימת המטלות לפי נושאים: עבודה, בית, אישי, פרוייקטים מיוחדים וכו'. סמני לך את המשימות הכי חשובות והכי דחופות לביצוע ובדקי איפה את יכולה להטיל סמכויות ואילו משימות את יכולה להעביר הלאה לביצוע של מישהו אחר.

2. צרי תעדוף משימות שבצי את המשימות שלך בתכנון שבועי מתוך בחירה מודעת של הפעילויות החשובות עבורך. קביעת סדר עדיפויות מאפשרת לנו לבחור במה שנכון ומתאים לנו ולהשאיר בצד את רגשות האשם והוויתור.

3. צעדים קטנים פרקי כל מטלה שרשמת לפעולות שנדרשות לבצע אותה. המשימות מתקדמות מהר יותר כאשר אנחנו מארגנים את סדר הפעולות שצריך לעשות. צעדים קטנים הופכים את המשימה לפשוטה יותר וקלה לביצוע ומובילים אותנו לתוצאות גדולות.

4. סביבת עבודה סביבה מסודרת ונקיה יוצרת לנו שקט פנימי ומאפשרת לנו להיות יעילים יותר. פני זמן לעשות סדר בשולחן כך שסביבת העבודה שלך תהייה נעימה והראש פנוי לעשייה. תלי בפינת העבודה גלויות יפות עם משפטי השראה שיעניקו לך מוטיבציה ושימי אגרטל קטן עם פרחים שיוסיף לך צבע ורעננות.

5. מוזיקה קומי עם מוזיקה ממריצה שעושה לך טוב ומזרימה בך אנרגיות. למחשבות הראשונות שלנו בתחילת היום יש השפעה על מצב הרוח שיהיה לנו במהלך היום. לכן, אם המחשבה הראשונה שלנו היא לא "איזה דברים מדהימים הולכים לקרות לי היום!" אלא "למי יש כוח לעבוד אחרי החופש?", זה לא כל כך טוב להמשך היום...

6. תכנון יומי התחילי את היום בתכנון (אפשר גם בערב לפני). תכנון היום מאפשר לנו למקד את האנרגיה שלנו וכך להנות מיום מוצלח ומספק.

אל תשכחי לקבוע גם זמן לעצמך, לקריאת ספר טוב, שמיעה של הרצאה מעניינת, מדיטציה, פעילות גופנית, ריקוד וכל מה שעושה לך טוב. כשתהיי במיטבך תוכלי להעניק יותר וכולם מסביבך ירוויחו מזה.

7. לנקות את המייל רצוי לעבור על כל המיילים שקיבלנו בחג. חלקם כלל לא דחופים ורק מסיחים את הדעת, לכן את כל המיילים שלא קשורים לעבודה או למטלות שלנו מומלץ לקורא ולמחוק כבר ביום הראשון של החזרה לשיגרה. כך נוכל להימנע מהסחות דעת קטנות שגורמות לאיבוד זמן יקר.

8. לסיים את היום בטוב זכרי בסוף כל יום להודות על כל הטוב שסביבך. אספי לך כמה שיותר נקודות של אור והצלחות שקרו לך במהלך היום: שמש מחממת, אוויר רענן, חיבוק של ילד, שיחה טובה עם חברה, עסקה מוצלחת, אתגר שפיצחת ועוד. טוב מושך טוב, וככל שנודה על הטוב שיש לנו נגדיל את מעגל האור שמקיף אותנו.


7 צפיות0 תגובות
bottom of page